A stratégia olyan koncepció, amely rögzíti a vállalkozás hosszú távú célkitűzéseit , meghatározza a célok megvalósulásához szükséges erőforrásokat, valamint a lényegesebb fejlesztési akciókat. A vállalkozás sikerességének általában fontos eleme a stratégia kidolgozása és gyakorlása. A stratégia lényeges szerepet tölt be a környezeti lehetőségek és a vállalkozás rendelkezésére álló erőforrások összehangolásában.

A stratégia tervezés lépései:

  1. stratégia elemzés, a külső környezet és a vállalkozás belső környezetének vizsgálata
  2. vállalat küldetésének és alapvető stratégiai céljainak a meghatározása
  3. stratégia kialakítása kiterjed a stratégiai alternatívák kidolgozására és értékelésére valamint a választott stratégia ügyében való döntésre is
  4. stratégia akciók megtervezése, amelyek a stratégiai fejlesztési célok megvalósulását szolgálják

A stratégia készítés szintjei:

  1. vállalati szintű stratégia (egész vállalatra kiterjedő célok meghatározása)
  2. üzleti egységek stratégiája (egyes stratégiai egységek céljai kerülnek kidolgozásra)

Funkcionális stratégiák: amelyek a vállalat egyes alapvető szakmai területeire határozzák meg a stratégiai célokat és fejlesztési irányokat.