A pénzügyi rendszer feladatai:

  • a bejövő (szállító) számlák
  • a kimenő (vevő) számlák
  • a bevételi és kiadási pénztárbizonylatok (köztük a készpénzes számlákhoz kapcsolódó tételeket)
  • a bakbizonylatok könyvelése
  • valamint a beszerzésekhez, értékesítésekhez kapcsolódó áfa nyilvántartás vezetése.

A bank és pénztár bizonylatok könyvelése két lépcsőben történik:

  • A csomag adatainak rögzítése. A csomag az azonos bizonylaton (bankkivonaton, bevételi és kiadási pénztárbizonylaton) szeplő tételek.
    • bizonylatszám
    • a bizonylat kelte
    • a bank illetve a pénztár főkönyvi száma
    • kontroll szám: a bizonylaton szereplő az összes terhelés (kiadás) és az összes jóváírás (bevétel)
  • A csomagban szereplő tételek rögzítése során megadandó adatok:
    • a tétel jellege:
      • terhelés – jóváírás
      • vevő – szállító állományt érint
      • folyószámlához kapcsolódik – folyószámlát nem érint (csak banknál)
      • áfa kapcsolódik hozzá – áfa nincs (csak pénztárnál)
    • partner
    • hivatkozási szám (ez teremt kapcsolatot a programon belül a számla és a számla pénzügyi teljesítése között)
    • főkönyvi számla száma (a bankkal illetve pénztárral szemben álló számla)
    • könyvelt összeg

Ellenőrzési lehetőségek:

  • A bank illetve pénztár főkönyvi számának megadása után a program kiírja annak aktuális egyenlegét (ennek meg kell egyeznie a bankkivonaton szereplő előző egyenleggel).
  • A kontrolszám beírása után a program kiírja a bank illetve pénztár főkönyvi számlájának új egyenlegét melyet szintén ellenőrizhetünk
  • A csomag összes tételének lekönyvelése után a kontrol számnak nullára kell futnia
  • Folyószámlán szereplő tétel pénzügyi rendezésekor a programból visszakereshető a kiegyenlítésre kerülő tétel.