Minőségi kifogás

Ha a vásárló a termék minőségében, szavatossági idejében használhatóságában valamilyen problémát talál.
A minőségi kifogás lehet azonnal orvosolható, a hibás termék azonnali kicserélésével (pl. ha lyukas a tejes zacskó).
Tartós fogyasztási cikkek esetén előfordul, hogy csak később derül ki a hiba, a vásárló élhet a garanciális jogával, amit a garancialevél segítségével érvényesíthet.

A minőségi kifogásokat, vagy a kereskedővel, a kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatos észrevételeket a vásárló bejegyezheti a vásárlók könyvébe.

Vásárlók könyve

  • minden üzletben jól látható és hozzáférhető helyen, írószerszámmal együtt kell kihelyezni
  • a vásárlók elől eltitkolni vagy átadását megtagadni tilos
  • nyomtatványboltban kapható, több példányos, tömbös formában

Napi ellenőrzése során a boltvezető köteles megnézni, és intézkedéseit a lapon arra kijelölt helyre rögzíteni.
Amennyiben a vásárló névvel és címmel jegyezte be észrevételét vagy kifogását, akkor a boltvezetőnek írásban kell tájékoztatnia a megtett intézkedésekről.

A vásárlók könyvét a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség folyamatosan és rendszeresen ellenőrzi.