Információtartalom vázlata
- Milyen adatvédelmi, adattárolási intézkedések bevezetését tartaná fontosnak?
- Az ügyfél-kapcsolatok nyilvántartására milyen biztonságos regisztrálási rendszer kialakítására tenne javaslatot?
Adattárolási-intézkedések:
- Folyamatos, vagy meghatározott időközönként biztonsági mentések készítése, majd a mentést követően archiválása.
- Ez lehet automatikus, vagy végezheti egy megbízott felelős.
- Az archiválás történhet:
- Optikai adathordozókra történő mentéssel:
- CD, 700 MB
- DVD, 4,7 GB ~ 4700MB
- Külső merevlemezre történő mentéssel, esetleg több merevlemez használata biztonsági mentések tárolására. HDD=Winchester (80GB-400GB)
- Az adatok külső szervergépen történő mentése:
Előnyei:- Hasonlóan az előzőhöz képest, biztonsági mentések készíthetők
- Egyszerre több felhasználó is hozzáférhet ua. adatokhoz, gyorsulhat az ügyintézés
- On-line elérhetőség
- Folyamatos vírusvédelem
Adatvédelmi intézkedések:
Felhasználó beléptető rendszer használata: User + Password (felhasználó név, jelszó)
- Hozzáférési jogosultságok kiosztása a felhasználóknak:
- Ebben az esetben csak az írási jogokkal rendelkezők módosíthatnak, ill. törölhetnek adatokat, amivel ki lehet zárni a jogtalan hozzáférések során keletkező szándékos adatrongálásokat, törléseket, módosításokat.
- Az olvasási jogokkal rendelkezők, használhatják a fájlokat pl.: nyomtathatnak
Ügyfélnyilvántartó rendszerek használata:
- Beléptető rendszer:
- Csak meghatározott személyek léphetnek be és kezelhetik az adatokat
- Jogosultságok a felhasználóknak:
- Írási, módosítás, hozzáadás
- Olvasási, keresés
- Automatikus archiválás: az esetleges meghibásodások következményeinek kiküszöbölése végett