Információtartalom vázlata

  • Milyen adatvédelmi, adattárolási intézkedések bevezetését tartaná fontosnak?
  • Az ügyfél-kapcsolatok nyilvántartására milyen biztonságos regisztrálási rendszer kialakítására tenne javaslatot?

Adattárolási-intézkedések:

  • Folyamatos, vagy meghatározott időközönként biztonsági mentések készítése, majd a mentést követően archiválása.
    • Ez lehet automatikus, vagy végezheti egy megbízott felelős.
  • Az archiválás történhet:
    • Optikai adathordozókra történő mentéssel:
    • CD, 700 MB
    • DVD, 4,7 GB ~ 4700MB
    • Külső merevlemezre történő mentéssel, esetleg több merevlemez használata biztonsági mentések tárolására. HDD=Winchester (80GB-400GB)
    • Az adatok külső szervergépen történő mentése:
      Előnyei:
      • Hasonlóan az előzőhöz képest, biztonsági mentések készíthetők
      • Egyszerre több felhasználó is hozzáférhet ua. adatokhoz, gyorsulhat az ügyintézés
      • On-line elérhetőség
  • Folyamatos vírusvédelem

Adatvédelmi intézkedések:

Felhasználó beléptető rendszer használata: User + Password (felhasználó név, jelszó)

  • Hozzáférési jogosultságok kiosztása a felhasználóknak:
  • Ebben az esetben csak az írási jogokkal rendelkezők módosíthatnak, ill. törölhetnek adatokat, amivel ki lehet zárni a jogtalan hozzáférések során keletkező szándékos adatrongálásokat, törléseket, módosításokat.
  • Az olvasási jogokkal rendelkezők, használhatják a fájlokat pl.: nyomtathatnak

Ügyfélnyilvántartó rendszerek használata:

  • Beléptető rendszer:
  • Csak meghatározott személyek léphetnek be és kezelhetik az adatokat
  • Jogosultságok a felhasználóknak:
    • Írási, módosítás, hozzáadás
    • Olvasási, keresés
  • Automatikus archiválás: az esetleges meghibásodások következményeinek kiküszöbölése végett